نحوه و شرایط پذیرش و چاپ مقاله

دانشجویان مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در طول تحصیل به پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر نیاز پیدا می کنند.و ناگزیر باید در مورد نحوه پذیرش و چاپ مقاله آگاهی داشته باشند. تا دچار سردرگمی نشوند. در این مقاله، در مورد مراحل مختلف پذیرش وچاپ مقاله صحبت کرده ایم، با ما همراه باشید.

مقاله چیست؟

وقتی در یک حوزه تخصصی ،محقق، تحقیقات جدیدی را انجام می دهد و آن را به صورت گزارش با چارچوب مشخص تهیه می کند تا دیگر پژوهشگران آن را بخوانند و یا در نوع دیگری ،تحقیقات محققین دیگر را مطالعه می کند و در یک گزارش مروری جمع آوری می کند،یعنی نگارش مقاله انجام داده است. یا دانشجو پایان نامه ای را نگارش می کند و از آن پایان نامع مقاله ای را استخراج می کند .و بعد از آن اقدام به پذیرش و چاپ مقاله می کند.
برای تهیه مقاله مدنظرتان، باید در حوزه ای که انتخاب نموده اید .مقاله های بسیاری را مطالعه کنید تا هم ایده بگیرید و هم به عنوان مرجع از آن ها استفاده کنید.اگر مقاله ای که قصد استفاده از آن را دارید ، به علت تحریم هایی که متاسفانه برای کشورمان ایران به وجود آمده می توانید درخواست مقاله را از نویسنده آن ، داشته باشید.
بعد از تهیه یک مقاله، اعم از پژوهشی یا مروری ،محقق برای آنکه ، این مقاله را به اشتراک با دیگران بگذارد باید مقاله را در یکی از انواع مجلات چاپ کند.که پذیرش و چاپ مقاله به عوامل متعددی بستگی دارد تا اینکه پژوهش های او مورد توجه کدام مجله قرار بگیرد .در ادامه به بررسی انواع مجلات خواهیم پرداخت.

انواع مجلات برای پذیرش و چاپ مقاله

مجلات به دو دسته کلی مجلات داخلی و خارجی تقسیم می شوند که هریک از این دو دسته شامل دسته های مختلفی هستند که دانشجو بر حسب هدفی که از پذیرش و چاپ مقاله دارد .

الف.مجلات داخلی : علمی و پژوهشی _علمی ترویجی _علمی تخصصی _کنفرانسی و همایشی
ب.مجلات خارجی : ISI _ISC _بین المللی _کنفرانسی و همایشی
موسسه همیارتز می‌تواند برای انتخاب بهترین مجله مرتبط با هدف شما ،شما را یاری دهد.

مجلات خارجی

مجلات خارجی به دو دسته تقسیم می شوند:دسته اول ،مجله jcr : برای پذیرش و چاپ مقاله در این مجلات باید مقاله از کیفیت بالایی برخوردار باشد و زمان پذیرش از 3 الی 9 ماه متغیر است . البته زمان پذیرش در صورتی که مجله اپن اکسس باشد کمتر می شود.و در اکثر موارد ،مقاله شما در صورتی که مجله jcr برای پذیرش آن انتخاب کرده باشید.ریوایز می خورد که بایداصلاحات مدنظر مجله انجام شود.
دسته دوم مجلات isi list هستند. که مقاله کیفیت پایین تر دارد و پذیرش آن نسبت به جی اسی ار راحت تر است.مدت زمان پذیرش این نوع مقاله ها از حدود 2 الی 4 ماه می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی نحوه پذرش و چاپ مقاله ،اطلاعات خود را ثبت کنید تا با شما تماس بگیریم.

پذیرش و چاپ مقاله در چه مواردی لازم می شود؟

1.اساتید دانشگاه ها برای دریافت امتیاز هیت علمی مقاله چاپ شده باید داشته باشند.

2.دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد برای دریافت نمره 2 از 20 پایان نامه باید مقاله استخراجی از پایان نامه خود را در مجلات معتبر چاپ کنند.

3. دانشجویان مقطع دکتری هم برای دریافت مجوز دفاع از پایان نامه خود و همچنین دریافت مدرک خود، نیاز به دو مقاله چاپ شده در مجلات معتبر دارند.

4. در مصاحبه دکتری داشتن چند مقاله چاپ شده ، موردنیازمی باشد و باعث تقویت رزومه علمی دانشجو خواهد شد .و تاثیر خیلی زیادی در قبولی آن ها خواهد داشت. حتی اگ دانشجو زمان کمتری دارد می توانند برای مجلات سطح پایین تر اقدام کندکه در مصاحبه ، دست خالی نباشد. مقالات چاپ شده ،امتیازهای متفاوتی برای دانشجویان دارد.40 امتیاز از 100 امتیاز قبولی در مقطع دکتری به سوابق پژوهشی دانشجو مربوط می شود.

5. برای استخدام هم شما نیاز به مقاله داریدوبه خصوص اگر قصد شاغل شدن در یک مرکز پژوهشی دارید. و برای این منظور شما نمی خواهد حتما مقاله با کیفیت عالی داشته باشید. می توانید چند مقاله با ایمپکت فاکتور پایین تر انتخاب کنید.

6. مهاجرت و گرفتن اپلای در دانشگاه های خارج ازکشور، شما اگر قصداپلای به دانشگاه برتری را دارید حتما باید کیفیت مجلاتی که انتخاب می کنید بالا باشد .

لازم است که از میزان تاثیر داشتن مقاله برای مهاجرت تحصیلی اطلاعات کسب کنید.همچنین برای انجام اپلای نیاز به یک رزومه تحصیلی قوی دارید.
پذیرش و چاپ مقاله

برای سرچ مقاله به کدام سایت ها مراجعه کنیم ؟

سایت های زیادی برای سرچ مقاله وجود دارند . که می توانیم به سایت هایی مانند گوگل اسکولار ،سایت سیر ،گت سایتد ،دایرکتوری مجلات اوپن اکسس ،پلوس وان ،ساینس دایرکت اشاره کنیم.

در پذیرش و چاپ مقاله در مجلات چه نکاتی اهمیت دارد؟

1.کیفیت محتوایی مقاله

2.انتخاب مجله مناسب با موضوع مقاله

3.آشنایی با نحوه ارزیابی مجلات مختلف

4.توجه به بلک لیست دانشگاه آزاد و وزارت علوم که مجله جزو آن ها نباشد

5.مکاتبه صحیح با مجله

نتایج داوری ها چیست ؟

ریجکت (مجله، محتوا و کیفیت مقاله شما را درحد مجله ارسالی نمی داند)_ Accept with major revise(مجله از نظر محتوا و کیفیت مقاله شما را قبول دارد اما تغییرات اساسی را باید انجام دهید)_ minor revise(مجله از نظر محتوا و کیفیت مقاله شما را قبول دارد اما تغییرات کمی باید انجام دهید)_ Accept(مقاله شما مناسب برای چاپ در مجله است)

فرمت بندی مقاله بر حسب چارچوب ژورنال شامل چه مواردی می شود؟

میزان فاصله بین خطوط_ فونت نگارشی مقاله _ چگونگی جدول بندی _ چگونگی رفرنس دهی_ نحوه چینش چکیده و .. را شامل می شود.

داوری مقالات چند ماه طول می کشد؟

فرآیند پذیرش و چاپ مقاله،اعم از برای پیدا شدن و انتخاب داور برای نظر دادن و سطح و قوانین ژورنال های مختلف 1 الی 9 ماه زمان نیاز هست.

صفحه عنوان چیست؟

برخی مجلات قبل از سابمیت از شما صفحه عنوان می خواهند که شامل موارد زیر می باشد: موضوع تحقیق_ اسامی نویسندگان_ افیلیشن( ایمیل و رتبه علمی و دانشگاه نویسندگان )_ نام نویسنده مسئول

اشکال در ترجمه صحیح به زبان انگلیسی می تواند باعث رد شدن مقاله از سمت مجله شود؟

بله . اشکالات املایی و نگارشی متن مقاله ،کیفیت مقاله را کم می کند.و شانس پذیرش و چاپ مقاله را پایین می آورد.برای ویرایش ادبی و گرامری علاوه بر چک کردن یک شخص متخصص دیگر، از نرم افزارهای ادیتور زبان انگلیسی نیز می توانید استفاده کنید.

جدول امتیازدهی در مصاحبه دکتری

سوابق پژوهشی

مقاله چاپ شده در علمی پژوهشیIsi ، Jcr ، Scopus

مقاله چاپ شده در مجلات علمی ترویجی

کنفرانس های داخلی و خارجی

چاپ یا ترجمه کتاب

کیفیت پایان نامه

امتیاز بندی

کل 22 امتیاز(هر مقاله 7 امتیاز)

کل 6 امتیاز (هر مقاله 2 امتیاز)

4 امتیاز(داخلی یک امتیاز_خارجی 2 امتیاز)

4 امتیاز

4 امتیاز(عالی 4امتیاز_خیلی خوب 2 امتیاز)

از جمله فعالیت های موسسه همیارتز درزمینه پذیرش و چاپ مقاله :

1.انتخاب موضوع و بررسی مرتبط بودن آن با حوزه پژوهشی ژورنال ها

2.مشاوره درنگارش مقاله

3.کمک به استخراج مقاله از پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

4.ترجمه تخصصی مقاله

5. انتخاب و معرفی چندین ژورنال مناسب با توجه به موضوع و کیفیت مقاله که موارد زیر بررسی می شود

مدت زمان تقریبی مجله برای پذیرش مقاله،اعتبار مجله ، پولی یا غیر پولی بودن مجله

6. فراهم کردن شرایط پذیرش و چاپ مقاله درمجلات معتبر

7.کیفیت سنجی مقاله و تقویت مقاله و بروز نمودن منابع مقاله

8. تنظیم مقاله بر اساس چارچوب و فرمت بندی مجله ( درصورتی که مقاله،طبق چارچوب مجله نباشد،از سمت سردبیر مجله رد می شود)


برای ارتباط رایگان با مشاوران تخصصی همیار تز ، به دو طریق میتوانید اقدام کنید :

1_ تماس تلفنی ، واتساپ ، تلگرام ، پیامک با شماره تماس های،
09044069474
09217869592
09046592557
میتوانید در ارتباط باشید.

2_ از طریق ثبت اطلاعات اولیه (ثبت نام و نام خانوادگی ، شماره تماس و رشته تحصیلی) اقدام فرمایید، تا مشاوران ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس گرفته و به طور کامل شما را راهنمایی کنند.

3_ارتباط از طریق ایمیل

hamyartez@gmail.com


    6 دیدگاه

    1. سلام شما برای انتخاب موضوع مقاله ای اس ای هم مشاوره میدین؟ و آیا پذیرش تضمینی برای مجلات جی سی ار صحت دارد ؟ . پیشاپیش از پاسخ شما سپاسگزارم.

      • با سلام. برای مشاوره انتخاب موضوع و اطلاع جزیی تر از فرآیند پذیرش و چاپ مقاله می توانید اطلاعات خود را در فرم مربوطه ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. در مورد چاپ تضمبنی جی سی ار اعتمادی نکنید. اما با بالا بردن کیفیت می توان شانس پذیرش را بالا برد.
        موفق باشید

    2. هزینه استخراج مقاله از پایان نامه و فرمت بندیش برای ارشد چقدر هست ؟

      • با سلام و درود.ممنون میشم اطلاعات خود را در فرم مربوطه ثبت کنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید. تا با مشاوره رایگان ،جزییات بیشتری در اختیار شما قراردهیم.

    3. سلام رشته من مهندسی برق هست. به تازگی از پایان نامه ارشد خودم دفاع کرده ام. اگر بخواهم دو تا مقاله ای اس ای از پایان نامه ام به زبانهای فارسی وانگلیسی استخراج بشه و در در مجلات مختلفی چاپ شود. هزینه آن چقدر هست ؟ با تشکر

      • سلام و درود برشما.ابتدا باید پایان نامه شما را کارشناسان ما بررسی کنند تا قابلیت اینکه میشود دو مقاله استخراج شود ،بررسی شود.بعد انتخاب ژورنال انجام شده و پس از آن سامیت می گردد. اطلاعات خود را در فرم وبسایت ثبت کنید راحت تر می تونیم راهنمایی کنیم.
        موفق باشید

    دیدگاهتان را بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

    نوشتن دیدگاه