نحوه درخواست مقاله از نویسنده آن

هنگامی که شروع به انجام کار پژوهشی می کنید، چه نگارش پایان نامه باشد و چه نوشتن مقاله ، به مقاله های پیشین نیاز پیدا می کنید. به خصوص اگر موضوع جدیدی انتخاب کنید که منابع زیادی در پایان نامه های سایرین برای آن موجود نباشد.امروزه به علت تحریم ها دسترسی به مقاله ها برای کشور ما ، متاسفانه کم شده است .همچنین ما ایرانی از کارت های بین المللی برای خرید آنلاین مقاله برخوردار نیستیم. یک راه دیگر هم وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم و موضوع بحث همین مقاله هست.

لیست منابع مورد نیاز

ابتدا با بررسی در اینترنت و سایت های مختلف لیست منابع و مقاله هایی که مرتبط با موضوع پژوهشی شما است را ردیف کنید.
درخواست مقاله
Request an article from its author

دریافت مقاله از طریق اشتراک کتابخانه دانشگاه

از طریق دانشگاه خود می توانید به برخی مقاله ها دسترسی پیدا کنید. یا اگر سطح دسترسی دانشگاه شما به اطلاعات مقالات کم است از طریق دانشگاه های بزرگ تر بررسی را انجام دهید . ولی برخی هستند که امکان گرفتن کامل مقاله وجود ندارد و باید بابتش هزینه پرداخت شود.

از ایمیل دانشگاهی درخواست مقاله کنید

به نویسنده مقاله ای که به دنبالش هستید ایمیل بفرستید و شرایط خود را به آن ها بازگو کنید.یا همچنین ارسال ایمیل به نویسندگان کتابی که به فصلی از آن احتیاج دارید.

نکاتی که باید قبل از ارسال ایمیل به آنها دقت کنید

1. مطمین باشید نسخه قابل دانلودی در سایت دانشگاهی و .. نباشد. پس دقیقا بررسی کنید 2. در متن درخواست خود از نویسنده مقاله یا کتاب، می تواند ضعیف بودن اشتراک کتابخانه دانشگاه تان را ذکر کنید. 3. برای اینکه ایشان حس کمک کردن را داشته باشد یک بخشی از پژوهش خود را توضیح دهید و بگویید مقاله شما کمک کننده به امر پژوهشی شما می شود. 4. در صورتی که نویسنده مخالفت کند اصرار نکنید. 5. ایمیل را در روزهای کاری برای نویسنده مقاله ارسال کنید.

راهنمایی نوشتن یک ایمیل رسمی

از فونت حرفه ای استفاده کنید. سایز 12 و برای ایمیل به زبان انگلیسی از فونت های Times New Roman، Arial استفاده کنید. در قسمت موضوع از کلماتی استفاده کنید تا دریافت کننده ایمیل آن را مهم تلقی کند. در قسمت اول سلام و اسم نویسنده مقاله را ذکر کنید. دریک خط خودتان را معرفی کنید برای کسی که هیچ آشنایی با شما ندارد. به سراغ اصل مطلب بروید و خلاصه مطلب را بنویسید . در انتها از عبارات ارادتمند شما و با تشکر استفاده کنید. یا به انگلیسی Best regards، Yours sincerely

نمونه ایمیل

Dear Mr./Ms…

I’m writing this letter
to …… the goal/purpose of your thesis. I would also like to ask you

…..

Yours sincerely

Family

University

Tehran, Iran

Zip Code:

Tel: +98()

Fax: +98()

راهنمایی نوشتن یک ایمیل رسمی

حال که شما دارید پایان نامه یا مقاله را نگارش می کنید به مقاله های زیر هم مراجعه کنید تا کار شما ساده و سریعتر انجام شود :

سایت های معتبر برای سرچ پایان نامه های دیگر:

برای ارتباط رایگان با مشاوران تخصصی همیار تز ، به دو طریق میتوانید اقدام کنید :

1_ تماس تلفنی ، واتساپ ، تلگرام ، پیامک با شماره تماس های،
09044069474
09217869592
09046592557

2_ از طریق ثبت اطلاعات اولیه (ثبت نام و نام خانوادگی ، شماره تماس و رشته تحصیلی) اقدام فرمایید، تا مشاوران ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس گرفته و به طور کامل شما را راهنمایی کنند.

3_ارتباط از طریق ایمیل

hamyartez@gmail.com