مراحل نگارش یک پایان نامه ارشد و تز دکتری

انجام پایان نامه ارشد و انجام پایان نامه دکتری موردی است که هر کدام از دانشجویان مقطع تحصیلی ارشد و دکتری در طول دوره تحصیلی خود باید آن را پشت سر بگذارند. در این مطلب شما بانحوه نگارش تز آشنا خواهید شد. چون وقتی ابتدای مسیر ورود به تحصیلات تکمیلی باشید و اطلاعات لازم را کسب کنید قطعا در موقع انجام پایان نامه با خیال راحت گام برمی دارید.

با وجود درس روش تحقیق که در مورد شیوه تحقیق به شما آموزش داده می شود اما چون خلاصه است شاید بیشتر دانشجویان نتوانند موقع انجام پایان نامه آن هارو به کار ببرند . از این رو نیاز به یک تیم حرفه ای هست که در مسیر نوشتن پایان نامه همراه شما باشند.می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با همیارتز تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. با ما همراه باشید.

پایان نامه چیست؟

پایان نامه یا تز یا رساله مجموعه ای از نوشته ها و مطالبی است که توسط دانشجویان رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف تدوین شده و ارائه میشود. گاهی استاد راهنما انتخاب موضوع را به عهده دانشجو می گذارد و گاهی خود با توجه به چالش هایی که در کارهای بقیه دانشجویان مشاهده کرده است به دانشجو برای انجام پایان نامه موضوع پیشنهاد می کند. برای انجام پایان نامه ارشد و تز دکتری می توانید از طریق شماره تماس 09044069474 با همیارتز در ارتباط باشید.

مراحل صفر تا صدی تصویب و انجام پایان نامه

انتخاب موضوع ، انتخاب استاد راهنما و مشاور،تکمیل فرم مربوط به موضوع ،تصویب پروپزال ،صدور کد برای دفاع از پایان نامه،تکمیل پایان نامه،اعلام آمادگی برای دفاع،جلسه دفاع، ثبت نمره پایان نامه برای تکمیل انجام پایان نامه ارشد و تز دکتری ضروری است .

اهمیت موضوع پایان نامه

یکی از اصلی ترین اجزا انجام پایان نامه پرسشی اساسی درباره موضوع است که وظیفه ی دانشجو رسیدن به پاسخ آن است . پرسشی که به عنوان چراغ راهنمایی است تا دانشجو بتواند مسیر پژوهش خود را به درستی پیدا کرده و طی کند.ابتدا باید تمام دغدغه هایی که در موضوع مورد مطالعه تان وجود دارد و ذهن مخاطبان و اعضای جامعه ی علمی هدف شما و اساتید و دانشجویان را درگیر کرده است شناسایی کنید.و پژوهش خود را در جهت پاسخگویی به آن دغدغه ها و سوال ها انجام دهید تا در انجام پایان نامه ارشد و تز دکتری موفق شوید.انتخاب موضوع اهمیت فوق العاده ای دارد چون زیربنا کار شماست و شما نیاز به یک راهنما دارید که این مسیر را بارها تجربه کرده باشد تیم تخصصی و حرفه ای ما در انتخاب موضوع شما را همراهی میکند.

قیمت انتخاب موضوع و انجام مراحل مختلف پایان نامه چگونه است ؟

وقتی واحد پایان نامه را اخذ کردید و نوبت رسید به شروع انتخاب موضوع و انجام پایان نامه و حس کردید که قطعا در کنار یک تیم حرفه ای باید این کار را انجام دهید و تیم تخصصی همیار تز را انتخاب کردید نوبت این می رسد که از قیمت پایان نامه اطلاعاتی کسب کنید.
قیمت پایان نامه به موارد زیر بستگی دارد:
1. رشته و گرایش تحصیلی دانشجو ( مثلا در مقطع دکتری ، اساتید توقع بیشتری دارند و بالطبع هزینه آن بیشتر است یا مثلا رشته هایی که نیاز به نرم افزار تخصصی خاصی هستند نسبت به رشته هایی که تحلیل نرم افزاری ندارند هزینه بیشتری می پردازند)
2.موضوع پایان نامه یا مقاله یا تحقیق کلاسی و زمان مورد نیازبرای انجام کار ( برخی موضوعات خاص تر هستند و برای بدست آوردن منابع و دیتا ها زمان بیشتری می طلبند)

انتخاب استاد راهنما و مشاور برای انجام پایان نامه ارشد و تز دکتری

استاد راهنمایی را باید انتخاب کنید تا حوزه کاری ایشان به موضوعات علاقه مندی شما نزدیک باشد.و از اینکه ظرفیت اخذ دانشجو دارند اطمینان پیدا کنید.و اطلاع کسب کنید از دانشجویانی که در حال حاضر یا قبلا با ایشان واحد پایان نامه گذرانده اند تا اطمینان یابید از لحاظ در دسترس بودن و جوابگویی و اینکه بتوانید هفته ای حداقل یک بار با ایشان مکاتبه یا ملاقاتی در مورد انجام پایان نامه ارشد و تز دکتری داشته باشید.

بخش های مختلف یک پایان نامه عالی

اکثر پایان نامه ها از 5 فصل تشکیل شده اند:
فصل اول مقدمه
در بخش اول انجام پایان نامه ارشد و تز دکتری نیاز هست تمام مفاهیمی و مبانی که قرار است تا پایان تحقیق از آن استفاده شود تعریف شود. بخش دیگر بیان مساله می باشد، توصيف و توجيه عنوان پژوهش را شامل می شود و ذکر شاخص ها، تعاریف،ضرورت تحقیق تان را باید بیان کنید که پایان نامه شما چرا باید انجام شود، در مورد نوآوری تحقیق تان و مزیت هایش نسبت به سایر تحقیق ها بنویسید،اهداف اصلی،سوالات تحقیق،فرضیه های تحقیق هم بیاورید.
فصل دوم پیشینه تحقیق
وقتی تحقیقی انجام میدهیم.می دانیم که قبلا تحقیق های مشابه زیادی در حوزه ای که انتخاب کرده ایم وجود دارند.و تحقیق ما قرار است بهبود دهنده تحقیق های قبل باشد . برای تکمیل این بخش و همچنین پیدا کردن نوآوری تحقیقتان نیاز است تعداد زیادی ازمقاله ها و مراجع فارسی و انگلیسی را مطالعه کنید و باید در حدود 15 الی 25 مقاله باشد .البته ممکن است تعداد مقالات بیشتری مطالعه کنید ولی در پایان نامه به مقاله هایی که بیشترین ارتباط را دارند، استفاده کنید و رفرنس دهید.برای مشاوره انجام پایان نامه ارشد و تز دکتری می توانید با شماره تماس 09044069474 در ارتباط باشید.
فصل سوم : روش تحقیق
در فصل سوم پایان نامه ، شما باید بگویید که از چه ابزارهایی و کدام روش کار و مکانیزمی کمک می گیرید تا نتایج مورد نظر شما حاصل شود. اگر پایان نامه شما آزمایشگاهی است، موادها و دستگاه هایی که استفاده می کنید را می نویسید.یا اگر پایان نامه شما شبیه سازی است باید روش ها و نرم افزارهایی که استفاده می کنید را بیان کنید.
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل و نتایج
مهمترین فصل پایان نامه،فصل چهارم می باشد. و شما بایدتحلیل های خود را که توسط نرم افزار و آزمایش و هر روش دیگری که در فصل سوم آورده اید در این بخش با اشکال و جداول و نمودارها نمایش دهید.البته در برخی رشته های علوم انسانی این بخش برای انجام تحلیل و تفسیر است.
فصل پنجم : بحث و پیشنهادات
فصل پنجم در واقع بحث کردن در مورد نتایج حاصل از فصل چهارم پایان نامه می باشد.و همیطور پیشنهاداتی که شما داریدتا محققین بعدی،این تحقیق شما را کامل تر کنند.این هم یک روش انتخاب موضوع می باشد که خوانندگان این پژوهش، می توانند برای تحقیق خود استفاده کنند.

منابع و مراجع پایان نامه

در هر کجای تحقیقتان که از مقاله و کتاب دیگر محققین استفاده کرده اید در این بخش باید همه را وارد کنید. تا قانون کپی را رعایت کرده باشید و حق نویسنده محفوظ بماند.برای پایان نامه های فارسی در انتهای کار که استاد راهنما، تایید دادند.بهتر است از همانندجویی ایرانداک استفاده کنید تا محرز شود که پایان نامه شما منحصر به فرد است و کپی نمی باشد.

رفرنس دهی پایان نامه

نرم افزارهایی وجود دارند تا در انتهای آنکه کار انجام پایان نامه شما به اتمام رسید.نرم افزارهایی مانند Endnote و و Mendeley و citavi , zotero از [lgi معروف ترین ها هستند. منابع پایان نامه شما باید انواع مختلفی از مقاله های فارسی و انگلیسی و کتاب را شامل شود .بهتر است مقاله ها بروز باشند و از بهترین ژورنال ها انتخاب شوند تا اعتبار تحقیق تان را بیشتر کند.

فرمت بندی پایان نامه

بعد از انجام پایان نامه باید آن را در قالب نوشتاری منظم و کامل، که طبق آیین نامه نگارشی دانشگاه که به آن فرمت بندی پایان نامه گفته می شود ، ارائه میدهد.

تفاوت پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری

پایان نامه معمولا به نوشتار دوره تحصیلی کارشناسی ارشد گفته میشود و 6واحد درسی در این مقطع تحصیلی را شامل میشود . برای مقطع دکتری از عنوان تز یا رساله استفاده میشود . تز در دکتری 18 واحد درسی را شامل میشود. در مقطع دکتری ، حجم مطالب بالا بوده و همچنین نسبت به دوره ارشد ، از نوآوری بیشتری برخوردار است.
Writing a thesis
Writing a thesis

مزایای انجام پایان نامه با کیفیت

1.باعث میشود نمره بالایی گرفته و معدلتان افزایش یابد.
2.رزومه علمی شما را بالا می برد.
3.در پذیرش شما در مقاطع تحصیلی بالاتر و دانشگاه های معتبر بسیار تاثیرگذار است.
4.میتوان از آن برای استخراج مقالات ISI و همچنین مقالات علمی پژوهشی استفاده کرد.
نگارش پایان نامه استاندارد تفاوت دانشجوی خوب و متوسط را بخوبی مشخص می کند زیرا پایان نامه بخش قابل توجهی از نمره معدل کارشناسی ارشد و دکتری را شامل میشود. و ماحصل دانش و علم دانشجو را در آن زمینه و رشته ارائه می کند.

انجام پایان نامه ارشد و تز دکتری
Doing the thesis

تسلط کامل دانشجو به جزییات پایان نامه

نگارش و ارائه یک تز خوب مستلزم این است که دانشجو به موضوع پژوهش اشراف کامل داشته باشد .و سوالاتی که در پی پاسخ به آن است، سوالات اساسی در آن زمینه باشند و دانشجو با آگاهی کامل از دغدغه ها و کمبودهای علمی در زمینه مورد نظردست به تحقیق و پژوهش بزند.

نکات تکمیلی و مهم در مورد پایان نامه

1.از بیان جملات غیر ضرورب پرهیزکنید .بهتر است فقط جنبه نوآورانه کارتان را بولد کنید تا خواننده و دانشجویی که پایان نامه شمار را مطالعه می کند رغبت بیشتری نشان دهند .
2. در ابتدی کار که به دنبال عنوان برای پایان نامه می گردید و قرار است ایده ای را پیاده سازی کنید.بهتر است منابعی که با جست و جو جمع آوری کرده اید به دو دسته تقسیم کنید. یک سری منابع هستند که مقاله بیس و پایه ای تحقیق شما می باشند. و دسته دیگر مقلاتی هستند که پیرامون موضوع و کمک کننده به پایان نامه شما هستند.
3. قبل از شروع کار پایان نامه یک برنامه ریزی زمانی برای نگارش پایان نامه در نظر داشته باشید.مرسوم است که دفاع پایان نامه، شش ماه بعد از تصویب پروپزال،صورتبگیرد. پس با بنامه صحیح ، می توانید به موقع به دفاع پایان نامه برسید.

جلسه دفاع از پایان نامه

بعد از اینکه استاد راهنما و استاد مشاور موافقت خود را با محتوای پایان نامه اعلام کردند. و همانندجویی را در سایت ایرانداک انجام دادید. یک پاورپوینت دفاع هم باید آماده کنید که در حد 35 الی40 اسلاید باشد چون فرصتی 20 دقیقه ای برای دفاع دارید و باید بتوانید خلاصه وار همه چیز را توضیح دهید . پاورپوینت هم در نهایت باید به تایید استاد راهنما برسد.بیشتر زمان دفاع خود را به روش کار تحقیق و یافته هایتان اختصاص دهید.

مشکلات احتمالی در مسیر پایان نامه و نیاز به مشاوره کارشناسان همیارتز

برخی مشکلات هستند که در سر راه دانشجو قرار می گیرند مانند عدم برنامه ریزی درست و کم آوردن زمان در انتهای انجام پایان نامهو یا زمان نگذاشتن استاد راهنما برای دانشجو که سردرگمی دانشجو را دنبال دارد. که نیاز یک مشاور احساس می شود. تیم همیارتز با بهره گیری از تیم تخصصی از محققین با تجربه به شما در این مسیر یاری می دهند.برای مشاوره رایگان با کارشناسان مامی توانید از طریق تماس تلفنی اقدام کنیدو یا فرم زیر به منظور تماس کارشناسان با شما تکمیل کنید.

سایت های معتبر برای سرچ پایان نامه های دیگر:

برای ارتباط رایگان با مشاوران تخصصی همیار تز ، به دو طریق میتوانید اقدام کنید :

1_ تماس تلفنی ، واتساپ ، تلگرام ،ایتا، پیامک با شماره تماس 09044069474

2_ از طریق ثبت اطلاعات اولیه (ثبت نام و نام خانوادگی ، شماره تماس و رشته تحصیلی) اقدام فرمایید، تا مشاوران ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس گرفته و به طور کامل شما را راهنمایی کنند.

3_ارتباط از طریق ایمیل

hamyartez@gmail.com